Algemeen

De Sloterplasloop is een jaarlijks hardloopevenement rond de Sloterplas in Amsterdam Nieuw-West. De loop voert grotendeels langs het parcours van het ‘rondje Sloterplas’ en door de overige delen van het Sloterpark.

Programma zondag 8 oktober

09:00      opening na-inschrijving en afhalen startnummers
10:00       start 1,5 km kidsrun
10:30       start 5 km
11:30        start 10 km

Na-inschrijving en startnummer afhalen (Ook mogelijk op zaterdag bij Run2Day)

Zaterdag:
De na-inschrijving en het afhalen van de startnummers is in de eerste plaats mogelijk op zaterdag 7 oktober tussen 09:30 en 18:00 uur bij Run2Day (Overtoom 345-351). In verband met de verwachte drukte op zondag raden wij iedereen die in de mogelijkheid is aan om zijn of haar startnummer al op zaterdag op te halen. Na-inschrijven kan hier ook en is alleen mogelijk met contant geld (liefst gepast).

Zondag:
Na-inschrijving en afhalen startnummers kan op zondag vanaf 09:00 uur in de atletiekhal van Sportcentrum Ookmeer. Deze hal is gelegen schuin tegenover de atletiekbaan aan de Dr. Meurerlaan. Na-inschrijven is mogelijk tot een half uur voor aanvang van uw onderdeel. Hier kan met contant geld en met PIN betaald worden.

T-shirts: Voorbestelde T-shirts kunnen zowel op zaterdag als op zondag opgehaald worden. Zolang de voorraad strekt worden er nog T-shirts verkocht voor €17,50 per stuk.

Inschrijfgelden (onder voorbehoud)

t/m 8 mei t/m 8 augustus t/m 1 oktober na-inschrijving
1,5 km kidsrun € 1,00 € 2,00 € 2,50 € 3,00
5 km € 5,00 € 6,00 € 7,00 € 10,00
10 km wedstrijd AU € 6,00 € 7,00 € 8,00 € 12,00
10 km trimloop € 7,00 € 8,00 € 9,00 € 12,00

Startnummer en chip

Bevestig de chip aan uw schoen met het bijgeleverde bindbandje (tiewrap). Bevestig het startnummer met vier veiligheidsspelden goed zichtbaar aan de voorzijde van uw kleding.

Na het finishen dient de chip ingeleverd te worden bij de organisatie. De chip is niet bruikbaar bij andere loopevenementen. Als de organisatie uw chip niet ontvangt, wordt €10,- in rekening gebracht.

Garderobe (op eigen risico)

De garderobe in de grote witte tent op de atletiekbaan neemt alleen tasjes aan. U krijgt een sticker met een nummer op uw startnummer dat correspondeert met een nummer op uw tas. Als u uw spullen weer komt ophalen, toon dan de sticket met het nummer. Alléén op vertoon van deze sticker op uw startnummer kunt u de spullen met bijbehorend nummer meenemen!

Start

De start is voor iedere afstand op een andere plek op de atletiekbaan. Bekijk dus goed van tevoren waar uw start plaatsvindt. De start is precies op het aangegeven tijdstip, dus wees op tijd aanwezig op de goede plek. Er wordt echter gebruik gemaakt van netto tijden, dus zelfs als u later start door de drukte, meet de chip aan uw schoen de tijd op vanaf het moment dat u de startlijn passeert.

De start van de 10km vindt plaats in vakken in verband met de drukte. De wedstrijdlopers staan in het voorste vak, daarachter kunt u plaatsnemen in een startvak op basis van uw verwachte eindtijd. In deze startvakken staan ook de tempomakers opgesteld.

Na het starten van de 5 en de 10 km wordt eerst op de atletiekbaan gelopen. De start is in de binnenste lanen, verderop wordt u dan naar de buitenste lanen geleid.

Vervoer en parkeren

De start en finishlocatie is de atletiekbaan van AAC op Willinklaan 7. In verband met de grote aantallen deelnemers raden wij iedereen aan om met de fiets of het openbaar vervoer te komen.

Fiets:
Als u met de fiets komt, zet uw fiets dan in een rek neer, of op een plek waar uw fiets niet in de weg staat (ook in verband met hulpdiensten).

Openbaar vervoer:
De atletiekbaan is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Buslijn 69 stopt voor de deur bij de halte Willinklaan. Ook de eindhaltes van tramlijn 13 (Lambertus Zijlplein) en buslijn 21 (De Savornin Lohmanstraat) liggen op loopafstand.

Auto:
Parkeer uw auto NOOIT voor de ingang van de atletiekbaan in verband met de organisatie en de hulpdiensten. Parkeer uw auto op de volgende plekken:
– Parkeerterrein bij Sportcentrum Ookmeer op de Dr. Meurerlaan
– Parkeerterrein bij de honkbalvelden aan het Herman Bonpad
– Langs de Abe Lenstralaan
– Op het parkeerterreintje aan de Willinklaan (let op! parkeer alléén in de parkeervakken!!)

Prijzen en eindherinnering

  • De eerste 3 jongens en meisjes op de 1,5 km kidsrun, die in het jaar van deelname ten hoogste 12 jaar worden, krijgen elk een beker uitgereikt.
  • De eerste 3 lopers per categorie op de 10 km ontvangen ook een beker. De categorieën zijn: tot 35 jaar, 35+, 45+, 55+ en 65+.
  • Op de vijf kilometer krijgen de 3 beste mannen en vrouwen een beker uitgereikt. Daarnaast krijgen de beste 3 jongens junioren en beste 3 meisjes junioren een beker (geboortejaar 1998 of later).
  • Alle deelnemers krijgen na afloop van de loop een herinnering, ter beschikking gesteld door onze sponsors Run2Day en Brooks.

Parcoursrecord

LEBO stelt voor diegene die een nieuw parcoursrecord neerzet op de 10km €100,- ter beschikking. Parcoursrecords tellen alleen als het om een bruto tijd gaat.

De huidige records op de 10 km zijn:
mannen, 29:53 Charles Soza (2004).
vrouwen, 35:44 Ilse Pol (2006).

De huidige records op de 5 km zijn:
mannen, 16:17 David Vonk (2016)
vrouwen, 18:55 Laurien Buffart (2014)

Start- en finishlocatie

De start- en finishlocatie van de Sloterplasloop is gesitueerd op de atletiekaccommodatie van AAC (Willinklaan 7, 1067SL Amsterdam). Hier bevinden zich:

  • start en finish van de Sloterplasloop
  • inschrijfbalie
  • afhalen startnummers
  • kantine met broodjes, soep, koffie, thee, fris, snoep en nog veel meer
  • DJ
  • kleedruimtes
  • toiletten
  • warme douches
  • garderobe
  • overdekte tribune
  • EHBO